צפו • הראשל"צ נגד דברי רבה של ירושלים: "ברכה לבטלה"

"אמרו עכשיו עשו ארגזים של ברזל, הם יותר גרועים מהעץ, הראו לי אותם"
איתי גדסי No Comments on צפו • הראשל"צ נגד דברי רבה של ירושלים: "ברכה לבטלה"

הראשל"צ הגר"י יוסף התייחס הערב לסערת מועד קריאת המגילה בימי הפורים בשכונת רמות • הוא השיב לטענות ההלכתיות שפרסם הרב עמאר • "עשו בית דירה בגובה 2 וחצי מטר כל 35 מטר, זה ראוי למגורים"

צילום: פלאש 90
"אמרו עכשיו עשו ארגזים של ברזל, הם יותר גרועים מהעץ, הראו לי אותם"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הראשל"צ רבי יצחק יוסף התייחס הערב (מוצ"ש) לסערת מועד קריאת המגילה בימי הפורים בשכונת רמות בירושלים, והשיב לטענות ההלכתיות שפרסם ביום שישי רבה של ירושלים הרב עמאר.

כזכור, השבוע חשף אתר 'קול חי' כי הגר"י יוסף הציב קראוונים בין השכונה למרכז העיר, ע"מ לחזק את הכרעתו ההלכתית לפיה תושבי השכונה יקראו בפורים דמוקפין.

מי שיצא בפומבי נגד דעתו של הראשל"צ היה רבה של ירושלים הגר"ש עמאר שטען כי מי שיקרא את המגילה בט"ו באדר בברכה, הרי שברכתו לבטלה. הגר"ש עמאר, לא קיבל את פתרון הקראוונים, בטענה שהם אינם ראויים למגורי אדם.

"אמרו עכשיו עשו ארגזים של ברזל, הם יותר גרועים מהעץ, הראו לי אותם. צריך לגור בהם, אלו אם מישהו ישן שם שעה אחת הוא ימות, אין להם לא חלון ולא פתח ולא אוויר, החום ישרוף אותו, זה מפח, אפילו לבעלי חיים עושים להם פתח. אפילו נחשים ועקרבים ספק אם יש שם, זה יער, יער שאין בו כלום, לא כרמים ולא פרדסים, אפילו אם היו עושים בתים ממש זה בעיה, צריך לאכלס אותם, כך פסק מרן", אמר הרב עמאר.

הערב השיב הראשל"צ הגר"י יוסף לטענת הרב עמאר ואמר כי "קראתי לראש העיר ולסגנו הרב צביקה כהן והסברתי להם והבינו את הענין ופעלו בנושא. עשו בית דירה בגובה 2 וחצי מטר כל 35 מטר. וזה ראוי למגורים וישנים שם, אני בעצמי ראיתי ביום שישי אדם זקן שאין לו היכן לישון והוא יושן שם. וגם בחורים מהישיבות ישנו שם השבוע. וקוראים לזה בית דירה לא קראון. ולכולי עלמא קוראים בשכונת רמות בט"ו. ולפי מרן האבא מי שקורא בי"ד מברך ברכה לבטלה", אמר הראשל"צ הערב בשיעור הקבוע בבית הכנסת היזדים בירושלים.



0 תגובות